Wizytówki plastikowe – reklama, która nie zginie na dnie kieszeni

Kreowanie wizerunku firmy to nie tylko dbanie o jakość oferowanych usług, ale także przykładanie dużej wagi do wrażeń estetycznych. Na nie składa się wygląd biura, gdzie zapraszamy potencjalnych klientów, wygląd przedstawiciela firmy oraz odpowiednie przedstawienie identyfikacji firmy. Przykładem nowoczesnego pokazania tych elementów są wizytówki plastikowe, które są eleganckie, nietypowe i trwałe. Dowiedz się więcej o tego rodzaju wizytówkach.

Wizytówki plastikowe – materiał i jego możliwości

Nie należą do popularnych, ponieważ koszt ich zrobienia jest wyższy niż w przypadku tych klasycznych papierowych. Z tego też powodu są często klasyfikowane jako produkt klasy premium.  Wizytówki plastikowe są wyjątkowo trwałe (nie zginają się i są elastyczne) i odporne na wilgoć. Wykonane są z plastiku PVC o grubości 3 mm i 5 mm. Do nanoszenia wzorów i napisów na wizytówki plastikowe wykorzystuje się druk UV.

Wyjątkowy projekt – jaki możliwości daje PVC?

Plastik PCV może mieć fakturę lub być gładki z połyskiem. Cechy te można kreatywnie wykorzystać, nanosząc kolorowy nadruk, który będzie bardziej jaskrawy na błyszczącej powierzchni. To doskonały zabieg dla firm, które mają kolorową identyfikację graficzną. Nasycone kolorami elementy nie potrzebują skomplikowanych projektów, by zostać zapamiętane. Taka wizytówka plastikowa jest nie tylko źródłem informacji o firmie, ale także pięknym obiektem, który chce się oglądać i zatrzymać.

Wizytówki plastikowe z ciekawą fakturą świetnie sprawdzą się w przypadku projektów czarno-białych. Jeśli identyfikacja graficzna firmy utrzymana jest w skali szarości, warto podkreślić różnice tonalne za pomocą lekko wystających profili. Sprawi to, że projekt stanie się trójwymiarowy, a dzięki temu bardzo ciekawy.

Chcąc zamienić wizytówkę w nowoczesne dzieło sztuki, można wydrukować ją na przeźroczystym plastiku. Warto wykorzystać potencjał wizualny, jaki mają przeźroczyste wizytówki plastikowe. Są one zjawiskowe i zwracają na siebie uwagę. To najlepsza droga do tego, by zostać zapamiętanym przez potencjalnych klientów. W przypadku tego rodzaju materiału należy jednak pamiętać, że przeźroczystość może zaburzyć czytelność projektu. Dzieje się tak, gdy umieszczone elementy np. mają ten sam kolor i nachodzą na siebie. Wybierając przeźroczyste wizytówki plastikowe, warto skorzystać z gotowych projektów lub udać się do specjalisty.

plastikowa wizytówka

Jak przygotować plik do druku na plastiku?

Choć wizytówki plastikowe drukowane są technologią naświetlania UV, to plik nie wymaga specjalnego przygotowania. Musi on mieć takie same parametry, jak plik do druku klasycznego na papierze. Jeśli wykonujesz własny projekt, musisz pamiętać, że wszystkie napisy umieszczone na projekcie muszą być zamienione w obiekt (krzywe), po to, by projekt można było otworzyć na każdym komputerze, bez ingerowania w czcionkę. Jeśli napis nie zostanie zamieniony w obiekt, to program nie mając fontu zastosowanego w projekcie, zmieni go na taki, który ma lub zablokuje możliwość odczytania napisów.

Co więcej, projekt powinien być przygotowany w kolorach CMYK oraz mieć zachowane spady 3 milimetrowe z każdej strony projektu ponad obszar produkcji (dotyczy to tylko tła wizytówki, grafiki), np. w przypadku wizytówki o wymiarach 90 × 50 mm rozciągamy tło do 96 × 56 mm.

Należy pamiętać, że jest jeszcze obszar bezpieczny projektu, czyli taki, w którym umieszczamy wszystkie dane, logo itp. Stosuje się ten zabieg, aby ważne elementy projektu nie zostały obcięte. W przypadku wizytówki 90 × 50 mm obszar bezpieczny to 84 × 44 mm – czyli tu zabieramy po 3 mm z każdej strony od obszaru docelowego, który wynosi 90 × 50 mm. Potrzeba zachowania takiego obszaru wynika z techniki cięcia wizytówek i ich produkcji – podczas druku zawsze mogą być przesunięcia o 1-2 mm.

Warto jeszcze umieścić informacje panton o kolorach, by mieć pewność, że wizytówki będą spójne kolorystycznie z resztą elementów identyfikacji firmy. Wszystkie te informacje na temat prawidłowego przygotowania do druku znajdują się w zakładce Pomoc.

Wizytówki plastikowe nie tylko mogą sprawić, że Twoja firma zostanie zapamiętana. Przyczynią się także do pozytywnego sposobu postrzegania firmy – wizerunek przedsiębiorstwa, które idzie z duchem czasu i świadczy usługi na wysokim poziomie. Plastikowe wizytówki w nowoczesnym wydaniu pomogą budować wizerunek firmy klasy premium. Jest to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą trafić ze swoimi produktami i usługami do takiej właśnie grupy docelowej.

Na naszej stronie możesz skorzystać z gotowych projektów w kreatorze, stworzyć własny z gotowych elementów lub przesłać całkowicie autorską propozycję. Zajrzyj na naszą stronę i zobacz jakie szablony oferujemy!