Pieczątka Imienna
Pieczątka imienna należy do jednych z najmniejszych typów pieczątek. Produkt ten idealnie nadaje się dla osób, które potrzebują oznaczyć dokumenty swoim imieniem i nazwiskiem. Pieczątki imienne przeznaczone są zazwyczaj dla pracowników pełniących w firmie ważne funkcje, specjalistów czy pracowników np. branży medycznej. Najczęściej pieczątka imienna zawiera do trzech linii tekstu, na których widnieje imię i nazwisko, nazwa zajmowanego stanowiska lub tytuł zawodowy.
Wzory odbić dla pieczątek imiennych do 3 linii tekstu ( 36×13 mm)
Pieczątki firmowe
Pieczątka firmowa jest podstawową rzeczą, która identyfikują firmę. W zależności od wybranego rozmiaru można na nich umieścić różną ilość informacji. Pieczątki firmowe zawierają przede wszystkim ważne dane firmy, do których należą nazwa firmy, adres jej siedziby, NIP czy REGON. Często umieszcza się na nich również adres email oraz strony internetowej lub telefon.
Wzory odbić dla pieczątek firmowych małych do 5 linii tekstu ( 46×17 mm)
Wzory odbić dla pieczątek firmowych średnich do 6 linii tekstu + logo (58×22 mm)
Wzory odbić dla pieczątek firmowych dużych do 8 linii tekstu + logo(68x 29 mm)




Wzory odbić dla pieczątek firmowych bardzo dużych do 8 linii tekstu + logo (75×36 mm):
Wzory pieczątek firmowych powinny zawierać pełną nazwę firmy ( uznawane są skróty typu sp. z o.o. sp.k itp.), adres, oraz NIP.
Reszta informacji zależy od Państwa uznania i ma na celu służyć wygodzie lub funkcję reklamową jak np. logo.
Do wzoru można dodać adresy mailowe, telefony, dane teleadresowe oddziałów, czyli generalnie wszystko co może się przydać klientom oraz wewnątrz firmy.
Na naszej stronie umieściliśmy przy każdej z pieczątek przykładowy odbicia tekstu dla danego rodzaju automatu stemplarskiego.
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości zawsze służymy pomocą lub możemy w cenie wykonać indywidualny projekt pieczątki.
Pieczątka lekarska powinna zawierać numer prawa wykonywania zawodu, tytuł zawodowy oraz specjalizację zgodną z uzyskanym dyplomem.
Pieczątki lekarskie mogą również, dodatkowo zawierać w treści tytuł i stopień naukowy, numer telefonu, specjalizację i adres.
Wizytówka powinna zawierać:
- imię i nazwisko właściciela wizytówki
- zajmowane stanowisko
- nazwa firmy
- logo firmy ( jeśli takowe posiadamy)
- dane adresowe – są wymogiem koniecznym, jeżeli chcemy zapraszać klientów do siedziby firmy
- dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu i strona internetowa.
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości zawsze służymy pomocą lub możemy w cenie wykonać indywidualny projekt pieczątki.
Chciałbyś stworzyć własny projekt graficzny wizytówki, ulotek lub plakatu ale nie wiesz jak? Poniżej znajdziesz wytyczne, dzięki nim Twój projekt będzie prawidłowo przygotowany do druku.
- projekt przygotowany w skali 1:1,
- spady 6 mm (po 3 mm z każdej strony),
- tekst zamieniony na krzywe,
- rozdzielczość min. 300 dpi,
- tryb kolorów CMYK,
- odległość grafik i tekstów od linii cięcia min. 3 mm,
- efekty specjalne takie jak: cienie, głębia itp. powinny być zamienione na mapę bitową,
- projekt wyśrodkowany,
- poprawne rozszerzenie pliku: jpg, cdr (do wersji 17), tiff, pdf. Inne formaty zostaną odrzucone.
Oprócz standardowych wymagań co do stworzenia projektu wizytówek musisz jeszcze pamiętać o tym, że:
- najmniejszy element nie może być mniejszy niż 0,4mm;
- odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm)
- wielkość tekstu nie mniejsza niż 14pkt;
- możliwe jest przesunięcie względem druku o 0,3mm
Przygotowanie pliku:
W programie do grafiki wektorowej (Corel lub Illustrator) utwórz dokument o pożądanych wymiarach wraz ze spadami po 2mm.
Utwórz swój projekt graficzny pamiętając o podstawowych zasadach przygotowania pliku do druku (tryb CMYK, spady, bezpieczne marginesy)
Następnie stwórz maskę lakierowania.
W tym celu skopiuj elementy projektu, które mają być pokryte lakierem i wklej w tym samym miejscu na następnej stronie/obszarze roboczym tak aby zachować spasowanie.
Pamiętaj, że maska lakierowania ma być jednolicie czarna.
Usuń cienie i przejścia tonalne itp. (jeśli są zastosowane) a następnie nadaj dla wypełnienia i obrysu kolor K=100% (C=0 M=0 Y=0 K=100).
Gotowy projekt zapisz jako plik otwarty Ai lub CDR zachowując porządek stron/obszarów roboczych (osobno projekt do druku, osobno maska lakieru).
Najlepiej jednak pracę zapisać w formacie PDF. Koniecznie zachowaj kolejność stron:
- str.1 druk CMYK awers;
- str. 2 druk CMYK rewers;
- str. 3 lakier UV awers;
- str. 4 lakier UV rewers
Jeśli zamawiasz druk jednostronny lub np. lakierowanie tylko na rewers itp. wstaw w odpowiednim miejscu pustą stronę tak aby PDF zawsze miał cztery strony.
Dobrze zaprojektowana ulotka powinna zawierać:
- podstawowe informacje o produkcie – należy założyć, że czytający zawsze się śpieszy i pierwsze wrażenie będzie kluczowe
- nazwa firmy
- logo firmy
- dane adresowe – są wymogiem koniecznym, jeżeli chcemy zapraszać klientów do siedziby firmy
- dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu i strona internetowa
- wypunktowane korzyści oferowanych produktów lub usług
- zdjęcie oferowanego produktu lub usługi
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości zawsze służymy pomocą lub możemy w cenie wykonać indywidualny projekt ulotki.
Akceptujemy projekty wykonane za pośrednictwem serwisu CANVA, natomiast prosimy o przesyłanie plików PDF, ponieważ formaty zamknięte typu JPEG, wykonane w darmowej wersji CANVA są bardzo niskiej jakości (poniżej 300 dpi).
Prosimy też pamiętać, iż projektowanie w CANVA odbywa się kolorach RGB, natomiast DRUK wykonuje się w kolorach CMYK, stąd po wydrukowaniu zamówione produktu mogą różnić się kolorami od tych, które widzimy na monitorze.
Więcej informacji znajdą Państwa naszym artykule .
W przypadku posiadanie projektu jedynie w Canvie, zalecamy wcześniejszy kontakt mailowy w celu weryfikacji projektu.