loader
TWÓJ KOSZYK 0

Pieczęć notarialna i nie tylko – 4 wzory, które przydadzą się w każdej kancelarii

osoba podpisująca dokumenty

Pieczęć notarialna i nie tylko – 4 wzory, które przydadzą się w każdej kancelarii

Istnieją wiele zawodów, których specyfika pracy wymusza nieustanny obrót dziesiątkami ważnych dokumentów. Z wyzwaniem tym muszą mierzyć się m.in. pracownicy sekretariatów, prawnicy, notariusze i radcy prawni. Aby uporządkować wewnętrzny obieg firmowych pism, warto zamówić specjalistom odpowiednie pieczątki. W jakie modele warto zaopatrzyć się w pierwszej kolejności?

Czy jedna pieczątka notariusza wystarczy?

Większość osób, której mają do czynienia z pieczątkami, wykorzystuje w pracy zazwyczaj jedną pieczątkę, zawierającą najczęściej imię i nazwisko oraz nazwę zajmowanego stanowiska. Istnieją jednak zawody, w których pieczątka reprezentowała upoważnienie do wykonywania danego zawodu. Uchylony niedawno przepis obejmował m.in. lekarzy i stomatologów.

Choć pieczątka notariusza nie zawiera indywidualnego oznakowania, różni się od standardowej pieczątki imiennej. Ustawa Prawo o notariacie głosi, że „Notariusz używa pieczęci urzędowej z wizerunkiem orła” (Art. 8), którą nabyć można wyłącznie poprzez oficjalne zamówienie. Warto podkreślić, że oficjalna pieczęć z orłem czy niewielka pieczątka imienna to nie jedyne wzory, w które powinien zaopatrzyć się pracownicy kancelarii. Jakie pieczątki powinny znaleźć się na wyposażeniu każdego specjalisty obcującego z dużą liczbą dokumentów?

Datowniki

Pracujesz na stanowisku, które wiąże się z częstym rejestrowaniem otrzymywanych dokumentów? Datownik to najprostszy sposób na oznaczenie terminu, w którym pismo zostało wprowadzone do obiegu. Warto podkreślić, że na rynku znajdują się zarówno proste datowniki (określające wyłącznie dzień), jak i konstrukcje, które zawierają stosowne miejsce na podpis czy notkę osoby wykonującej odcisk.

colop q30 datownik stempleks

Wpłynęło…

Jeśli wewnętrzne procedury firmy ściśle określają termin, w którym pracownicy powinni odpowiedzieć na przychodzące pisma, warto zainwestować w pieczątki biurowe typu Wpłynęło…. Zakup ten znacznie ułatwia określenie ostatecznej daty odpowiedzi na dane pismo. W przypadku samodzielnego projektu takiej pieczątki, istnieje możliwość uzupełnienia jej o pole na podpis specjalisty, który był odpowiedzialny za włączenie jej do obiegu.  

Stwierdzono zgodność z oryginałem

Pieczątka ta stanowi nieodłączny element w każdym firmie, która musi operować na znacznej liczbie kserokopii. Odcisk Stwierdzono zgodność z oryginałem znacznie zmniejsza ryzyko fałszerstwa. Jest również niezwykle przydatny w tworzeniu wewnętrznej dokumentacji, opartej o skany oryginalnych dokumentów, do których dostęp jest utrudniony.

Zamów niezbędne pieczątki w Stempleks

Szukasz firmy, która zaopatrzy Twoje przedsiębiorstwo we wszystkie niezbędne wzory pieczątek? Pragniesz stworzyć oryginalne, spersonalizowane wzory, dostosowane do wymogów Twojego biznesu? Dobrze trafiłeś! Zapewniamy profesjonalną pomoc i doradztwo na każdym etapie zamawiania pieczątki – wykonujemy gotowe wzory naszych Klientów i chętnie podejmujemy się samodzielnych projektów. Pieczątka notariusza lub inne niezbędne pieczątki dotrą do Ciebie nawet w dwa dni po ostatecznym zatwierdzeniu projektu. Dołącz do zadowolonych Klientów firmy Stempleks.