Żaden przedsiębiorca nie obejdzie się bez wizytówek. Wybierają je freelancerzy, właściciele małych firm i dużych korporacji. Ten niewielki kawałek papieru często może przyczynić się do tego, że to właśnie Ciebie zapamięta potencjalny kontrahent, z którym później nawiążesz długą współpracę. Mimo tego, że reklama coraz mocniej przenosi się do internetu, rola wizytówek pozostaje niezmienna. Jeśli stoisz przed wyborem odpowiedniego biletu wizytowego dla siebie i nie wiesz, czy wybrać wizytówki offsetowe czy cyfrowe, sprawdź, na czym polega różnica.
Wizytówki offsetowe – najlepsza jakość druku?
Jedną z najpopularniejszych metod (zaraz po druku cyfrowym) stosowanych do produkcji wizytówek jest druk offsetowy. Żeby wykonać wizytówki offsetowe, potrzeba przygotować formy drukowe, których cena jest stosunkowo wysoka. Koszt podnosi fakt, że formy trzeba przygotować dla każdego zamówienia osobno i nie mogą one zostać wykorzystane ponownie.
Wizytówki offsetowe są gotowe w 5-7 dni od zamówienia. Dłuższy czas oczekiwania wynika z pracochłonności tej formy druku, ale efekt zawsze jest zadawalający klienta. Druk offsetowy obecnie gwarantuje najwyższą jakość i tworzenie bogatych w szczegóły wizytówek.
Kiedy wybór wizytówek offsetowych się opłaca?
Wysoki koszt druku offsetowego nie oznacza, że trzeba z niego zrezygnować. Ten rodzaj produkcji lepiej jest wybierać przy wysokim nakładzie. Im większe zamówienie, tym koszt jednej wizytówki jest niższy. Naszym klientom proponujemy druk offsetowy przy nakładzie od 500 sztuk wizytówek, choć polecamy wykonywać wizytówki offsetowe od nakładu 1 tysiąca sztuk lub wtedy, gdy klientowi zależy na uszlachetnieniu wysokiej jakości, np. przy użyciu lakieru wybiórczego UV. Wtedy ten rodzaj druku jest zarówno najbardziej opłacalny, a efekt najbardziej zadowalający.
Jedną z największych zalet offsetu jest znakomita jakość obrazu. Dzięki temu wizytówki offsetowe nie muszą być minimalistyczne, ale zawierać szczegóły i nawet bardzo skomplikowane elementy graficzne, które będą wyglądać efektownie i przyciągać wzrok. Technologia pozwala na pokrycie wizytówek dodatkowym uszlachetnieniem, np. foliowaniem soft touch, które pozostawia produkt aksamitnym w dotyku. Plusem jest też możliwość drukowania wizytówek w popularnej kolorystyce Pantone.
Dodatkowe zastosowanie w druku offsetowym: UV – lakier wybiórczy
Druk offsetowy to wybór wymagających klientów, którzy szukają wyjątkowych, niepowtarzalnych wizytówek. Przy produkcji można zastosować utrwalany promieniowaniem UV lakier wybiórczy. Jest to lakier nakładany jedynie na wybrane fragmenty wydruku, przez co pozwala uzyskać ciekawy efekt uwypuklenia elementów graficznych.
Najciekawsze efekty można uzyskać zestawiając utrwalany UV lakier wybiórczy z matowymi powierzchniami. Takie wizytówki offsetowe przyciągają wzrok i wyglądają niezwykle efektownie. Lakierowanie chroni też elementy przed ścieraniem.
Kiedy lepiej jest postawić na druk cyfrowy?
Zdecydowanie najpopularniejszym rodzajem druku jest druk cyfrowy. W przypadku standardowych wizytówek o mniejszym nakładzie, jest to najlepszy wybór. Jakość druku nie odbiega w widoczny sposób od metody offsetowej dzięki wciąż udoskonalanym cyfrowym urządzeniom produkcyjnym, jest to też korzystne finansowo.
Jeżeli drukujesz swoje pierwsze wizytówki lub chciałbyś przetestować kilka rodzajów formatów czy projektów graficznych, druk cyfrowy będzie najlepszym rozwiązaniem. Wybierają je też młodzi przedsiębiorcy, freelancerzy i pracownicy, którzy nie potrzebują bardzo dużego nakładu wizytówek, ale nadal chcą się cieszyć efektownymi, świetnymi jakościowo biletami wizytowymi. Druk cyfrowy przestaje odbiegać jakością od offsetu i jest rozwiązaniem korzystniejszym finansowo. Wizytówki stworzone w ten sposób przez specjalistów są świetnej jakości i pozostają trwałe przez długi czas.