cart TWÓJ KOSZYK 0

Wizytówki z kodem QR. Dlaczego warto je mieć?

Kody QR na dobre zagościły w przestrzeni publicznej. Znajdziemy je na plakatach, ulotkach i opakowaniach produktów. Z racji coraz większej popularności telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych, taka przenośna i kompaktowa forma reklamy sprawdza się coraz lepiej. Kody QR możemy wykorzystać na wiele kreatywnych sposobów, żeby wypromować nasz biznes, organizowane przez nas wydarzenie lub nas samych. Świetnie sprawdzą się do tego zdobywające popularność wizytówki z kodem QR.

Co to jest kod QR i jak działa?

Kody QR, czyli niepozorne czarno-białe kwadraty to dwuwymiarowe kody kreskowe. Ich nazwa to skrót od Quick Response, czyli szybkiej odpowiedzi. Początkowo służyły do kodowania znaków japońskiego alfabetu. Choć wynaleziono je w 1994 roku, dopiero od niedawna możemy się z nimi spotkać na każdym kroku.

W odróżnieniu od zwykłego kodu kreskowego, kod QR posiada bardziej skomplikowaną strukturę, dzięki czemu „mieści” o wiele więcej informacji. Do odczytania kodu QR wystarczy posiadanie telefonu z aparatem fotograficznym oraz zainstalowanie przeznaczonej do tego aplikacji. Jej obsługa jest prosta: wystarczy zeskanować interesujący nas kod, by po chwili odczytać zaszyfrowane w nim informacje.

Wizytówki z kodem QR – kiedy się sprawdzą?

Coraz większa konkurencja na rynku, właściwie bez względu na branżę, powoduje, że firmy, oprócz ciągłego udoskonalania swoich produktów, muszą coraz większą uwagę przykładać do formy reklamy. Jednym ze sposobów jest personalizacja wizytówek firmowych. Wybierając wizytówki z kodem QR , możemy na kompaktowej przestrzeni zmieścić więcej danych. Dodatkowo, potencjalny klient lub kontrahent nie będzie musiał ich przepisywać. Po zeskanowaniu kodu, wszystkie znajdą się w książce adresowej na jego urządzeniu. To niezwykłe ułatwienie dla osób, które kontakty wolą przechowywać cyfrowo zamiast na analogowych nośnikach.

Co mogą zawierać wizytówki z kodem QR ?

Głównym celem wizytówki jest przekazanie odbiorcy najważniejszych informacji o nas lub naszej firmie. Wizytówki z kodem QR wyróżnia fakt, że możemy zamieścić na nich o wiele więcej informacji, niż na tradycyjnych kartach. W kodzie możemy zawrzeć nie tylko podstawowe informacje, takie jak: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres i kontakt. Kod może odesłać klienta do szerszej prezentacji, np. video lub do strony internetowej. Pamiętajmy, że kody QR nie zastąpią druku i nie mają takiego celu. Ich zadaniem jest uzupełnienie standardowych nośników o dodatkowe informacje i przekazanie ich w interaktywny sposób. Warto przemyśleć zawarcie ich w wizytówce, jeśli chcemy rozszerzyć przekaz marketingowy.

Telefony: 781008333, 780186765