Kreatywne wizytówki – wzory, które sprawią, że zostaniesz zapamiętany

Zrobienie na potencjalnym kliencie zachęcającego do współpracy pierwszego wrażenia, wymaga odpowiedniego przygotowania. Należy dopracować każdy szczegół: wygląd strony internetowej i jej merytoryczną zawartość, identyfikację graficzną, by była ciekawa, a logo pasowało do nazwy firmy. To może zachęcić klienta do umówienia się na spotkanie biznesowe. Wtedy duże znaczenie będą miały prezentowane materiały firmowe, m.in. papier firmowy, czy wizytówki Wzory, na podstawie których tworzy się takie elementy, często jednak są nudne i przeciętne. Jak przełamać taką rutynę?

Co wizytówka mówi o jej właścicielu?

Wiele firm poprzestaje na działaniach marketingowych w sieci. Właśnie dlatego materiały reklamowe i wizytówki są często uważane za przeżytek. To mylne założenie. Nadal mają one znaczenie w budowaniu wizerunku firmy. Należy o tym pamiętać, wybierając ich oprawę graficzną.

Wizytówka jest jednym z elementów, które wpływają na opinię oraz postrzeganie firmy i jej przedstawiciela. Zatem jeśli chcesz, by twoja firma była postrzegana jako nowoczesna, kreatywna, solidna, elegancka itp., przenieś te przymioty na projekt wizytówki. Wzory, kolory, układ – wszystko to musi tworzyć spójną całość i wzbudzać pozytywne emocje.

Pamiętaj jednak, że budowanie wizerunku firmy jest procesem wielowątkowym. Składają się na niego między innymi działania internetowe oraz wrażenia estetyczne.

Wygląd biura

Wystrój powinien być elegancki, schludny i nowoczesny. Dzięki temu potencjalny klient, wchodząc do takiego pomieszczenia, uzna, że firma posiada właśnie takie przymioty (porządek, nowoczesność) i utożsami je z poziomem świadczonych usług.

Strona internetowa, kampanie reklamowe, identyfikacja graficzna

Wszystkie elementy, które składają się na oprawę graficzną firmy, powinny być kreatywne, nowoczesne i ciekawe na tyle, by zostawać w pamięci. Co więcej, należy pamiętać, że firmowa witryna musi działać poprawnie, być regularnie aktualizowana oraz zawierać niezbędne dane w widocznym miejscu, by ułatwić klientowi kontakt.

Materiały reklamowe i firmowe, wizytówki

Produktami, na których można przedstawić identyfikację graficzną firmy i jej usługi są m.in. ulotki, broszury, katalogi, papier firmowy i często ignorowana wizytówka. Wzory, które się na nich znajdą powinny być estetycznie ciekawe, ponieważ ten mały kawałek papieru pozostawiony klientowi jest nie tylko reklamą firmy, ale także jej  przedstawieniem. W związku z tym musi on budzić pozytywne skojarzenia, być profesjonalny i ciekawy, by nie zginąć gdzieś na dnie wizytownika.

wizytówka-2

Elegancko, ale z pomysłem

Firmy walczą o to, by się wyróżniać, dlatego wszystkie formy reklamy podlegają ciągłej rewolucji. Tak samo się dzieje, jeśli chodzi o wizytówki. Wzory, które pojawiają się na biurkach firm, tworzone są również pod wpływem mody i poszukiwania sposobu na kreatywne zwrócenie uwagi na firmę.

Jak stworzyć projekt, by zapadał w pamięć – minimalizm

Należy pamiętać, że nie ma sztywnych wytycznych, dotyczących informacji, które mają stanowić treść wizytówki. Wzory minimalistyczne, ostatnio coraz bardziej modne, składają się z imienia, nazwiska, nazwy firmy oraz preferowanego źródła kontaktu np. telefon, mail, strona internetowa. Resztę projektu stanowi ciekawa oprawa graficzna – rozbudowane tło lub pojedyncze elementy. Choć początkowo projekt może wydawać się pusty, to jednak po wydrukowaniu okazuje się, że ten mały kawałek papieru jest doskonale czytelny i elegancki.

Projekty wieloelementowe na płaskim kartoniku

Mały format wizytówki wymaga przemyślanych decyzji projektowych. Elementy muszą zostać ułożone w taki sposób, by treści były czytelne. Tworząc kompozycję, należy zastanowić się, co chce się przekazać klientowi za pomocą wizytówki. Wzory składające się z wielu kolorów powinny zawierać prostą szatę tekstową – jeden rodzaj czcionki, który jest czytelny i pasuje do reszty kompozycji.

Wizytówki – wzory dla artystów

Osoby, których praca związana jest z kreatywnością, tworzeniem i działaniami w obszarze sztuki, powinny postawić na zaskakujące wizytówki. Wzory nieszablonowe, przestrzenne, stanowiące małe dzieła sztuki, przedstawiają takiego artystę jako osobę pomysłową. Przy tego rodzaju projektach należy pamiętać, żeby były wykonane dokładnie i elegancko. Wówczas cechy te będą przypisywane również jej usługom, które proponuje jej właściciel.

Dzięki nowoczesnym narzędziom można stworzyć niesamowite obiekty, które nie tylko zostaną zapamiętane, pokazywane innym, ale także będą stanowić ozdobę biurka potencjalnego klienta. Ciekawe efekty można uzyskać, dzięki:

  • precyzyjnemu cięciu laserowemu,
  • łączeniu różnych papierów – np. błyszczącego z matowym i satynowym, papieru z wyraźną strukturą połączonego z gładkim, kredowym kartonikiem,
  • nakładaniu różnego rodzaju lakieru – punktowo lub na całe obiekty,
  • stosowaniu wielokolorowych elementów, które dzięki odpowiednim zabiegom graficznym przenikają przez siebie, tworząc złudzenie przestrzeni.

Warto zainwestować w unikatową wizytówkę, ponieważ może ona przynieść dobre efekty marketingowe. Istnieje duża szansa, że klient nie będzie dłużej szukał wykonawcy, tylko skorzysta z kontaktu zapisanego w tak ciekawej formie.