Ulotki A6 – mały format, wielki przekaz

szablony ulotek stempleks

Ulotki w tradycyjnej, papierowej formie towarzyszą nam od zawsze. I choć zdarza się, że budzą pewną irytację, na przykład gdy spieszymy się, a ktoś na ulicy na siłę wciska nam je do ręki, nie da się zaprzeczyć, że w wielu sytuacjach okazują się pomocne i przydatne.

Mimo wielkiej popularności internetu i tekstów w formacie elektronicznym, wydruk na szczęście również ma swoje miejsce i nie zniknął całkowicie z naszego życia. Ulotki to doskonała forma przekazania kluczowych informacji, a także sposób na niedrogą, a jednocześnie skuteczną reklamę. Dlatego tak wiele firm, przedsiębiorstw, sklepów i usługodawców dalej z powodzeniem z nich korzysta.

Czym tak właściwie jest ulotka?

Ulotka to krótka, zwięzła forma tekstowa, która przekazuje ważne informacje, reklamuje dane usługi bądź produkty, zachęca do udziału w jakimś wydarzeniu. Może być formą autoreklamy, wyrażać czyjeś opinie i przekonania, namawiać do podjęcia określonego działania, czy akcji.

Ulotki występują w zasadzie w każdej branży, zarówno tych bardziej oficjalnych i poważnych, jak i towarzyszących nam w codziennym życiu. W końcu mamy ulotki wyborcze, ulotki szkół językowych, zabiegów i badań medycznych, sklepów i supermarketów oferujących najróżniejsze produkty, branży gastronomicznej i wiele wiele innych. Znajdziemy je w handlu, biznesie i marketingu.

Jaki format ulotki sprawdzi się najlepiej?

ulotki z projektem stempleks

Choć najważniejszą i główną rolę powinien ogrywać tekst i informacje, które chcemy przekazać, warto zwrócić uwagę także na sferę graficzną i wizualną projektowanej ulotki. W końcu często to pierwszy rzut oka może zadecydować o tym, czy taka ulotka potencjalnego klienta i odbiorcę zainteresuje i czy coś popchnie go to sięgnięcia po nią. Ulotki mogą być drukowane jedno albo dwustronnie, być rozkładane albo pojedyncze. Jeśli chodzi o format to jego wybór w dużej mierze zależy od ilości tekstu, jaki potrzebujemy na nich umieścić.

Ze swojej strony polecamy jednak szczególnie te małe, kompaktowe ulotki A6, czyli o wymiarach 105mm x 148mm. Jest to format typowego zdjęcia fotograficznego 10×15, który to najczęściej wybieramy do naszych albumów na zdjęcia i ramek.

Taką niewielką ulotkę bez problemu można włożyć do kieszeni, albo do portfela, a jednocześnie zawiera ona dostateczną ilość wolnego miejsca, na całkiem sporo tekstu, a nawet grafiki i zdjęcia. Inne popularne wymiary ulotek to: A4, A5, DL.

Jaka powinna być skuteczna ulotka a6?

Skuteczna ulotka jest jak dobre pierwsze wrażenie – można je zrobić szybko i tylko raz. Musi szybko przyciągnąć uwagę klienta, być ciekawe, oryginalna i rzucać się w oczy. Warto z rozmysłem przemyśleć kwestię wizualną – kolory, rodzaj papieru i czcionki. Całość powinna pasować do profilu firmy oraz branży, w której się obracamy. Lepiej umieścić dużo tekstu, czy raczej być oszczędnym w słowach? Zdecydowanie ta druga opcja bardziej się opłaci. Ulotka to ulotka, a nie rozbudowany artykuł.

Czym mniej tekstu, ale trafiającego w punkt i przekazującego kluczowe informacje, tym lepiej, gdyż wzrastają szanse, że odbiorca się z nimi zapozna, a nie znudzi się w połowie. Nie zapomnij, że podstawowym celem ulotki jest przyciągnięcie uwagi klienta oraz skłonienie go do nawiązania kontaktu. Podaj adres swojej strony internetowej, adres firmy, mapkę dojazdu, telefon, konto w mediach społecznościowych – wszelkie drogi i sposoby na to, aby mógł do Ciebie trafić.

Przyda się także chwytliwe hasło reklamowe albo ciekawa grafika, dzięki której staniesz się rozpoznawalny na tle konkurencji. Jak jeszcze przyciągnąć uwagę? Sprawdzonym, choć może nieco oklepanym sposobem będzie umieszczenie na ulotce specjalnej zniżki, kodu rabatowego, informacji o korzystnej promocji.

Ulotki a6  w marketingu

Zasadniczo ulotki mają dwie podstawowe funkcje – informować oraz reklamować, dlatego tak chętnie sięga się po nie w kontekście autopromocji, zdobycia popularności, wypromowania swoich produktów i usług i znalezienia nowej grupy odbiorców.

Ich niewątpliwą zaletą jest zdecydowanie niewielki koszt i szybkość przygotowania, zwłaszcza w porównaniu do innych typów reklam – w mediach, w Internecie, w radio, czy w czasopismach. Jak najłatwiej trafić do odbiorcy?

Choć istnieje wiele sposobów i dróg wręczania ulotek, często najskuteczniejsze okazuje się pozostawienie ich w miejscu, w które potencjalni klienci sami sięgną – w recepcjach, w poczekalniach, w biurach. Często okazuje się być to lepszą strategią niż nachalne wręczanie ulotek na ulicy bądź też wrzucanie do skrzynki, wkładanie za szybę samochodu, lub zawieszanie na drzwiach. Oczywiście ulotki reklamowe są niezastąpione także podczas różnego rodzaju eventów, targów, dni otwartych, imprez firmowych.

Ulotki ze smakiem

W przenośni i dosłownie. Chyba najczęściej i najchętniej wybieranymi ulotkami są te stosowane w branży gastronomicznej, na których restauracje, bary i kawiarnie, przedstawiają swoją ofertę oraz menu wraz z możliwością wygodnej dostawy. Ich największą zaletą jest zdecydowanie fakt, że są po prostu przydatne i praktyczne – w momencie kiedy chcemy zamówić sobie coś pysznego do jedzenia, możemy sięgnąć po ulotkę, przekazać dalej wśród rodziny, bądź przyjaciół i wygodnie ustalić, na co się zdecydować. Często to o wiele wygodniejsza forma niż menu dostępne online.

Druk ulotek – jak, gdzie i za ile?

Stempleks.pl to idealne miejsce, w którym zaprojektujesz i wydrukujesz ulotki w 100% zgodne z wizją, która zrodziła się w Twojej głowie. Drukarnia internetowa to o wiele wygodniejsza opcja, niż ta tradycyjna. Cały proces można bowiem przeprowadzić siedząc wygodnie przy biurku, a nawet pod kocem z kubkiem ciepłej kawy i laptopem na kolanach. Gotowe ulotki możesz odebrać w dowolnym momencie w paczkomacie lub z rąk kuriera, który zapuka do Twoich drzwi. Druk ulotek w takiej formie to sama przyjemność.

Pod adresem możesz zamówić ulotki zarówno korzystając z gotowych, przygotowanych przez firmę szablonów, jak i tworzyć swoje własne projekty i wizualizacje. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić to własnoręcznie, możesz oczywiście sięgnąć po zamówienie indywidualnego projektu ulotki . Gotowe ulotki będą dopasowane idealnie do Twoich potrzeb, zwłaszcza że możesz wybrać najróżniejsze parametry i dopasować szczegóły.

Stosowany papier kredytowy o błyszczącym wykończeniu i gramaturze 135g prezentuje się niezwykle elegancko, barwy są głęboko nasycone. Możliwy wydruk jedno albo dwustronny, czarno-biały lub kolorowy. Możesz zamówić niewielką ilość ulotek – pakiety zaczynają się już od 50 sztuk, aż po naprawdę duże, hurtowe zamówienia, nawet do 10 tysięcy sztuk. Wiele popularnych formatów do wyboru: A4, A5, DL, A4 składane do DL, A4 składane do A5 i oczywiście najbardziej przez nas polecane i rekomendowane ulotki a6.

Ulotki reklamowe i inne gadżety

Przy okazji zamawiania ulotek od Stempleks, może skusisz się również na inne, przydatne akcesoria, które pomogą Ci w pracy i funkcjonowaniu firmy? Papier firmowy, teczki ofertowe, koperty, banery reklamowe, notesy, katalogi, długopisy, dyplomy, vouchery, karty lojalnościowe. Te pozornie niewielkie rzeczy i drobiazgi sprawią, że cały wizerunek firmy stanie się bardziej profesjonalny, przejrzysty i jednolity, co na pewno zostanie docenione przez pracowników i klientów i przerodzi się w coraz to większe zyski.