Wśród najchętniej kupowanych gadżetów reklamowych od wielu lat nieodmiennie królują kubki. I choć popularność nie zawsze świadczy o jakości, to jednak w tym przypadku większość ma rację – kubek jest nie tylko praktyczny, ale też stosunkowo tani. Dobry projekt graficzny i pomysłowość mogą natomiast zrobić z niego małe arcydzieło. Jakiego typu kubki reklamowe najbardziej podobają się klientom? Jaki wzór zamówić, aby mieć pewność, że przemówi on do wyobraźni kontrahenta i zachęci do współpracy?
Kolor – nie tylko na zewnątrz
Jeszcze do niedawna obowiązywał właściwie jeden sposób zdobienia kubków reklamowych: logotyp na białym tle. Jednak w ciągu kilku ostatnich lat wiele się zmieniło. Klienci domagają się koloru. Testy A/B w ramach user experience wykazują, że barwa po prostu sprzedaje się lepiej. Na szczęście są firmy poligraficzne, które traktują te wskazania bardzo poważnie. Kubki reklamowe od Ceramiki Reklamowej można zamówić w dowolnym kolorze Panetone. Na dodatek barwieniu podlega zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna strona naczynia, dzięki czemu uzyskany efekt końcowy jest jeszcze bardziej spektakularny.
Nietypowe wzory, nietypowe miejsca
Klienta można zaskoczyć nie tylko kolorem kubka, ale także wzorem, jaki się na nim znajdzie. Logo nadal należy do najbardziej typowych nadruków, ale coraz częściej posługujemy się także grafikami a nawet zdjęciami, które lepiej pasują do przekazu firmy czy do konkretnej kampanii marketingowej. Technologia daje wiele możliwości również pod względem umiejscowienia wzoru – poza standardową zewnętrzną stroną kubka, może to być również wewnętrzna krawędź, denko albo spód naczynia.
Klasyka – dla wybranych branż
Czy to oznacza, że białe lub jednolicie ciemne kubki z minimalistycznym logotypem odeszły w niepamięć? Bynajmniej. Nadal są one najlepiej odbierane, jeśli stanowią reklamę pewnych branż związanych z wysokim prestiżem społecznym. Ze świetnym skutkiem na klasykę stawiają zatem m.in. przedstawiciele zawodów prawniczych, osoby związane z księgowością, medycyną i edukacją, firmy z branży ekonomicznej czy deweloperskiej, a także instytucje publiczne.
Dynamiczny wzór nigdy się nie nudzi
Po pewnym czasie wzór na kubku może się po prostu znudzić. Aby uniknąć takiej sytuacji, dobrze jest dostarczyć kontrahentowi odrobiny rozrywki. Idealnie nadaje się do tego technologia Magic Mug. Na wzór podstawowy nanoszona jest warstwa farby termicznej, która pod wpływem wlewania gorącej cieczy robi się chwilowo transparentna. Można pod nią ukryć zajmujące całą powierzchnię kubka zdjęcie, ale też punktową, mniejszą grafikę, o ściśle wyznaczonym obrysie.
Grawer – nie gorszy od grafiki
Wybierając wzór na kubek reklamowy, najczęściej mamy na myśli nadruk – a przecież to nie jedyna forma znakowania ceramiki. Równie dobrze sprawdza się piaskowanie – czyli forma bardzo precyzyjnego graweru. Grafika czy napis zostają po prostu wydrapane w powierzchni kubka, dzięki czemu stają się właściwie niezniszczalne. To również okazja do eksperymentu z kolorem – można wypiaskować wzór na kolorowym kubku albo odwrotnie – wybarwić wyłącznie grafikę. Grawerowanie laserowe jest natomiast dostępne na powierzchniach szklanych, metalowych i silikonowych – a zatem np. na kubkach termicznych.
Efekty dodatkowe – pożegnaj nudę!
Firmy poszukujące naprawdę unikatowych rozwiązań, mogą skorzystać z dodatkowych efektów, dostępnych w połączeniu z niektórymi opcjami logowania. Do szczególnie ciekawych należą technologie zmieniające fakturę kubka – nadające mu efekt błyszczący lub matowy, upodabniające go do lustra albo do metalu. Doskonale sprawdzają się one w połączeniu z unikatowymi kolorami, zaś na białych naczyniach mogą stanowić minimalistyczny ale bardzo efektowny akcent.
Personalizacja zawsze mile widziana
Dla kluczowych klientów warto postarać się jeszcze bardziej, zamawiając kubek w pełni personalizowany – np. zdobiony kryształkami, ręcznie malowany albo ze specjalnie zaprojektowaną grafiką (np. na rocznicę współpracy). Trzeba tylko sprawdzić, czy w wybranej metodzie znakowania dostępna jest opcja zamawiania od jednej sztuki.
Kubki i inne gadżety reklamowe nie powinny być zamawiane w oderwaniu od polityki marketingowej i sprzedażowej firmy. Poszczególne grupy docelowe wymagają różnego typu komunikacji – to, co spodoba się 60-letniemu wspólnikowi kancelarii notarialnej, niekoniecznie przemówi do jego 20-letniej wnuczki, studentki ASP. Za każdym razem warto więc najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo dany gadżet trafi i jaki przekaz ma on komunikować? Zaprojektowanie kubka będzie wówczas o wiele łatwiejsze a jego efekty – znacznie lepsze.