Wyprawka szkolna – jak ją skompletować?
Wrzesień to nie tylko początek roku szkolnego, ale również czas, w którym rodzice i uczniowie uzupełniają zakupioną w wakacje wyprawkę szkolną. Choć wiele osób myśli, że skompletowanie wyprawki to jednorazowy zakup, rzeczywistość bywa inna – w ciągu roku szkolnego stale trzeba przeglądać zawartość plecaka i uzupełniać artykuły szkolne, takie jak mazaki, długopisy, kolorowe kredki czy zeszyty. Najwięcej zachodu może sprawiać kompletowanie przyborów plastycznych dla najmłodszych uczniów, którzy codziennie wykorzystują swoje pierwsze kredki i inne narzędzia twórcze.
Wyprawka dla ucznia klas I-III
Dzieci w klasach I-III potrzebują szczególnie bogatego zestawu przyborów szkolnych, aby sprostać wymaganiom codziennych zajęć, zwłaszcza tych plastycznych. Młodsze dzieci spędzają wiele czasu na rysowaniu, kolorowaniu i wycinaniu, dlatego ich wyprawka musi być szczególnie kompletna. Co powinno znaleźć się w plecaku ucznia klas I-III?
- Kolorowe kredki to absolutna podstawa. Młodsze dzieci potrzebują pełnego zestawu kolorów, aby móc wyrazić swoją kreatywność.
- Pierwsze kredki – warto wybrać modele, które są ergonomiczne, łatwe do trzymania w małych dłoniach, a jednocześnie odporne na złamania.
- Flamastry – dla najmłodszych uczniów polecamy flamastry ze stempelkami.
- Plastelina – przed zakupem upewnij się, czy zawiera wszystkie kolory, wybierz plastelinę Bambino, która nie przywiera do podłoża, nie wysycha i nie brudzi rąk.
- Blok rysunkowy i techniczny – niezbędne do zajęć plastycznych. Blok rysunkowy przyda się do codziennych prac plastycznych, natomiast techniczny jest potrzebny na bardziej wymagające projekty, np. tworzenie kolaży czy modeli.
- Nożyczki dla dzieci – z zaokrąglonymi końcówkami, aby były bezpieczne.
- Farby plakatowe i pędzle – w klasach młodszych często maluje się na zajęciach plastycznych, więc warto mieć pod ręką dobrej jakości zestaw farb.
- Piórnik z podstawowymi przyborami – ołówki, długopisy, gumki, temperówki. Uczniowie klas I-III często uczą się pisać, więc dodatkowe ołówki to konieczność.
- Zeszyty szkolne – zeszyty w linie i kratkę na różne przedmioty, najlepiej z kolorowymi okładkami, które ułatwią dziecku rozpoznanie, który zeszyt jest do czego.
Wyprawka dla starszych uczniów
W przypadku starszych uczniów, szczególnie tych w klasach IV-VIII, wyprawka szkolna wygląda nieco inaczej. Wraz z wiekiem zmieniają się wymagania, a potrzeba bardziej zaawansowanych przyborów. Jakie artykuły szkolne będą niezbędne starszym uczniom?
- Zeszyty szkolne – w większych ilościach, ponieważ uczniowie mają więcej przedmiotów. Często przydadzą się także zeszyty w kratkę do matematyki i przedmiotów ścisłych oraz zeszyty w linie do przedmiotów humanistycznych.
- Długopisy – nie wystarczy już jeden, warto mieć zapas. Kolorowe długopisy mogą być przydatne do zaznaczania notatek.
- Ołówki i temperówki – starsi uczniowie nadal używają ołówków, zwłaszcza na lekcjach matematyki i techniki.
- Zestaw geometryczny – linijka, ekierka, kątomierz i cyrkiel są niezbędne na lekcjach matematyki.
- Mazaki i cienkopisy – używane do prac plastycznych oraz do podkreślania w notatkach.
- Blok rysunkowy i techniczny – choć rzadziej używane niż w młodszych klasach, bloki nadal będą potrzebne, zwłaszcza na lekcje plastyki i techniki.
- Kredki – nawet starsi uczniowie korzystają z kolorowych kredek, zwłaszcza podczas zajęć artystycznych. Dobry zestaw kredek przyda się także do projektów i prezentacji.
Stała kontrola i uzupełnianie przyborów szkolnych
W ciągu roku szkolnego warto regularnie przeglądać zawartość plecaka dziecka i uzupełniać brakujące przybory. Kredki i mazaki szybko się zużywają, a długopisy i ołówki znikają w niewyjaśnionych okolicznościach. Dlatego, aby uniknąć stresu przed każdą lekcją plastyki czy matematyki, dobrze jest co jakiś czas zrobić przegląd szkolnych zapasów i zadbać o to, by w plecaku zawsze były wszystkie potrzebne przybory szkolne. Najwygodniej jest robić regularne zakupy online przyborów szkolnych np. w naszym sklepie internetowym stempleks.pl.
Starszym uczniom warto przypominać, aby sprowadzały zawartość piórnika i zgłaszały wcześniej konieczność uzupełniania wyprawki. Dobrze zorganizowana wyprawka ułatwia codzienną naukę i wspiera kreatywność i rozwój dziecka. To też sygnał dla pedagogów, że uczeń jest przygotowany do lekcji i odpowiednio zaopiekowany przez rodzinę.