Wizytówka firmowa najczęściej jest pierwszą rzeczą, z którą styka się Twój potencjalny klient. Dlatego tak ważne jest, aby była dobrze zaprojektowana i wykonana. Ten mały kartonik niesie ze sobą wiele możliwości.
Dzięki wizytówkom dwustronnym zyskujesz szansę na bycie rozpoznanym i zapamiętanym, a co za tym idzie, możesz zwiększyć zainteresowanie swoją działalnością i podnieść jej prestiż. Aby w pełni wykorzystać jej potencjał, warto wykorzystać zarówno awers, jak i rewers wizytówki.
W czasie spotkania z klientem niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie. Mówi się, że aby wywołać pozytywne odczucia – zwłaszcza w trakcie spotkania z osobą, której nigdy wcześniej nie widziałeś – decydujące jest początkowe 11 sekund. Na pewno zawsze starasz się wywrzeć na nowopoznanej osobie jak najlepsze wrażenie. A czy zastanawiałeś się kiedyś jakie uczucia wywołuje w klientach pierwsze spotkanie z Twoją firmą? Dzięki odpowiednio wydrukowanym i zaprojektowanym wizytówkom dwustronnym możesz wywołać w nich pozytywne emocje, które przełożą się na wasze relacje biznesowe.
Wizytówki dwustronne – jakie funkcje pełnią w firmie?
Wizytówki pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną oraz reklamową. Zazwyczaj zawiera się na nich podstawowe dane kontaktowe takie jak telefon, adres czy e-mail. Dodatkowo bardzo często na takim kartoniku umieszcza się skróconą ofertę firmy, opis działalności oraz logo. Dzięki temu potencjalny klient od pierwszych chwil wie, w jakiej branży działasz oraz jaki oferujesz zakres usług. To wyjątkowo pozytywie wpływa na komunikację oraz sposób, w jaki konsumenci będą postrzegać Twoją firmę.
Jednak wizytówki dwustronne mogą być też doskonałym narzędziem promocyjnym – możesz wykorzystać je jako karty rabatowe lub stworzyć program lojalnościowy. Przedstawiamy kilka sprawdzonych pomysłów, jak ciekawie i z pomysłem zadrukować rewers wizytówki.
10 pomysłów na to, co nadrukować na tylnej stronie wizytówki
Aby w pełni wykorzystać potencjał małego kartonika wizytówkowego, oprócz podstawowych danych, które najczęściej drukuje się na awersie wizytówki, do dyspozycji pozostaje nam rewers. Oto kilka niezawodnych propozycji tego, co można na nim zamieścić:
- Jeśli pracujesz w międzynarodowej korporacji lub często obsługujesz klientów zagranicznych – tył wizytówki możesz wykorzystać do nadrukowania danych w innej wersji językowej.
- Twoja firma oferuje bardzo szeroki zakres usług? Rewers wizytówki wykorzystaj do przygotowania krótkiego opisu Twojej działalności.
- Siedzibę masz w nietypowym miejscu, do którego ciężko trafić nawet korzystając z nawigacji? Zaprojektuj mapkę i dokładnie oznacz, gdzie znajduje się Twoje biuro. Możesz też umieścić dopisek informujący, jak dotrzeć pod wskazany adres komunikacją miejską.
- Bardzo praktyczny i przydatny może okazać się też kalendarz z zaznaczonymi na czerwono świętami. Małe kalendarium bez problemu zmieści się na tyle karty biznesowej.
- Jeśli prowadzisz studio kosmetyczne bądź jesteś lekarzem, tył swojej wizytówki możesz wykorzystać, aby zapisać datę i godzinę kolejnej wizyty. Dzięki temu jest szansa, że klient o niej nie zapomni i przyjdzie na czas.
- Jeżeli zależy Ci na stworzeniu bazy osób, które regularnie będą korzystać z Twoich usług, zrób z tyłu wizytówki karnet np. na zbieranie pieczątek lub naklejek. Po uzbieraniu ustalonej liczby znaczków klient otrzyma rabat lub jakiś drobny upominek.
- Tył swojej biznesowej karty możesz pozostawić też czysty, z miejscem na notatki. Każdemu się czasem zdarza nie mieć pod ręką kartki papieru na drobne zapiski. Takie rozwiązanie może okazać się niezwykle praktyczne.
- Możesz też zlecić druk wizytówek z kodem QR na rewersie. To nowoczesne rozwiązanie, które na pewno przypadnie do gustu Twoim klientom – zwłaszcza tym, którzy na co dzień korzystają z najnowszych technologii.
- Jeżeli masz kilka oddziałów swojego biura lub kilka sklepów, tył wizytówki możesz wykorzystać do umieszczenia na nim wszystkich lokalizacji. Taka informacja dla wielu klientów może okazać się niezwykle istotna.
- Rewers wizytówki możesz wykorzystać również do nadrukowania dużego logo czy stworzenia małej „galerii” Twoich produktów. Świetnie sprawdzą się też motywujące cytaty lub hasło reklamowe promujące Twoją działalność.
Wizytówki dwustronne – rodzaje druku i uszlachetnień
Jeśli już wiesz, jak chcesz, aby wyglądała Twoja firmowa wizytówka dwustronna, warto poświęcić chwilę na wybór papieru oraz rodzaju uszlachetnień. Wizytówki dwustronne można zafoliować jedno lub dwustronnie folią matową bądź błyszczącą. Dodatkowo niektóre elementy projektu warto wybłyszczyć lakierem UV. Dzięki temu wizytówka będzie prezentować się naprawdę elegancko. Jeśli szukasz czegoś wyjątkowego, zamiast standardowego papieru kredowego możesz wykorzystać papier barwiony w masie, magnetyczny lub plastik PCV.