Wraz z rozwojem technologii i upowszechnieniem dostępu do internetu wiele osób sądziło, że drukowana forma reklamy odejdzie do lamusa. Tak się jednak nie stało. Plakaty, banery oraz ulotki reklamowe w dalszym ciągu cieszą się ogromną popularnością. Jak wykorzystać możliwości, które niesie ze sobą wydruk broszur reklamowych? Mamy kilka ciekawych pomysłów.
Ulotki reklamowe – historia w pigułce
Pojawienie się pierwszych ulotek nierozerwalnie wiążę się z wynalezieniem i upowszechnieniem druku przez niemieckiego rzemieślnika, złotnika i drukarza Johannesa Gutenberga. Jako jeden z pierwszych – w 1450 roku – na ulotkach reklamował swoje usługi księgarz Leopold Laubert. Ten rodzaj reklamy bardzo szybko znalazł wielu zwolenników. Dzięki temu w prosty i szybki sposób średniowieczni przedsiębiorcy mogli trafić do szerokiego grona klientów.
Jak zaprojektować skuteczne ulotki reklamowe?
Projekt i wykonanie broszury reklamowej najlepiej zlecić profesjonalnej drukarni. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i nerwy, a wyszkolony grafik szybko i sprawnie wykona indywidualny wzór. Niezwykle istotna jest treść, jaką chcesz umieścić na druku reklamowym. Ważne jest, aby tekst był stosunkowo krótki i w prosty sposób zachęcał klienta do skorzystania z usług twojej firmy. Doskonałym pomysłem jest też wykorzystanie zdjęć czy kolorowych grafik. Na podstawie materiałów, które mają znaleźć się na broszurze, specjaliści pomogą ci dobrać odpowiedni rozmiar papieru. Dzięki temu twoje ulotki reklamowe będą nie tylko świetnie wyglądać, ale co ważniejsze – będą skuteczne!
Ulotki reklamowe – ciekawe i nietuzinkowe pomysły
Wygląd ulotki w dużej mierze zależy od tego, w jakiej branży działasz oraz jakiego rodzaju usługi oferujesz. Jeśli prowadzisz pizzerię lub małą restaurację śmiało możesz sięgnąć po ulotki składane, gdzie oprócz smakowitych zdjęć twoich dań możesz umieścić pełne menu. Dzięki temu na pewno zyskasz wielu nowych klientów. Dobrym pomysłem jest też dodanie kodu rabatowego lub jakiejś zniżki na ulotce – to z pewnością zachęci wiele osób do dokładnego zapoznania się z twoją ofertą.
Jeśli chcesz zaskoczyć swoich klientów, możesz skusić się na nietypowy format lub kształt broszury. Okrągłe ulotki reklamowe, wydrukowane na grubszym papierze na pewno nie zostaną niezauważone. Świetnie sprawdzi się także easymailer. To doskonały pomysł na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Przy okazji easymailer jest bardzo elegancką i wciąż zaskakującą metodą promocji. Na czym dokładnie polega? Z jednego arkusza wielkość A3 drukuje się kopertę oraz ulotkę. Dzięki temu masz maksymalnie duży obszar do zrobienia zadruku, a taki list-ulotka najprawdopodobniej na długo zapadnie w pamięć twojemu potencjalnemu kontrahentowi.
Ulotki reklamowe – rodzaje papieru, uszlachetnienia, formaty
Rynek usług poligraficznych stawia cię przed nie lada wyborem, jeśli chodzi o ostateczny wygląd ulotki. Podstawową rzeczą, na jakiej musisz się skupić jest wybór formatu: A6 (105×148 mm,) A5 (148×210 mm), a może DL (99×210 mm)? Jeśli chcesz na takiej broszurze zmieścić swoją pełną ofertę, możesz pomyśleć nad ulotką składaną. Ogromną popularnością cieszą się broszury A4 składane do DL – w takim samym formacie drukowane są easymailery.
Następna kwestia dotyczy papieru – najczęściej ulotki reklamowe drukuje się na kredzie o różnej gramaturze, jednak możesz także zdecydować się na papier offsetowy lub czerpany o ciekawej strukturze. Ostateczny wybór zależy tylko i wyłącznie od ciebie. Dodatkowo możesz wykorzystać różnego rodzaju uszlachetnienia, takie jak:
- foliowanie folią matową, błyszczącą lub soft touch,
- wybiórczy lakier UV,
- srebrzenie lub złocenie.
Ulotki reklamowe to stosunkowo niedroga i skuteczna forma promocji firmy. Ciekawy, nietuzinkowy projekt oraz dobry jakościowo druk ma ogromny wpływ na rozpoznawalność oraz zainteresowanie twoją marką.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat różnych rodzajów druku oraz o nietypowych ulotkach – serdecznie zapraszamy do kontaktu!