loader

Motywacja do pracy – 6 strategii, o których musisz wiedzieć

Motywacja do pracy – 6 strategii, o których musisz wiedzieć

Badania wykazują, że już 40% pracowników w Polsce twierdzi, że ich motywacja do pracy spada. Ta tendencja utrzymuje się i z każdym rokiem coraz więcej osób jest niezadowolonych z tego aspektu swojego życia. Największym problemem okazuje się słaba organizacja oraz długi czas pracy. Jeśli przez większość czasu praca jest dla Ciebie wyłącznie obowiązkiem, zobacz, jak możesz to poprawić.

1. Motywacja do pracy – jak zacząć?

Absolutną podstawą w znalezieniu motywacji do pracy jest wyznaczenie sobie celów. Jeśli nie wiesz, co dokładnie chcesz osiągnąć, nie będziesz wiedział, w jaki sposób do tego dążyć. Chociaż ta rada wydaje się banalnie prosta, w rzeczywistości niewielu pracowników wykorzystuje ją na co dzień.

Duże cele możesz podzielić na kilka części, żeby droga do ich osiągnięcia Cię nie przytłoczyła. Wszystkie punkty spisz na kartce i sukcesywnie skreślaj po ich wykonaniu.

2. Planuj

Planowanie jest częścią wyznaczania sobie celów. Słaba motywacja do pracy często wynika z błędnego założenia, że służbowe obowiązki Cię przerastają. W rzeczywistości dokładne zaplanowanie każdego z nich może oszczędzić dużo stresu. Po podzieleniu większych zadań na małe części może się okazać, że zrealizowanie planu jest jak najbardziej wykonalne. Do dalszej pracy zmotywuje Cię też stałe monitorowanie postępów.

3. Wypisz korzyści i straty

Dobrym, chociaż nieco bardziej restrykcyjnym, sposobem na motywację jest wypisanie korzyści wynikających z osiągnięcia celu i przykrości związanych z jego nieosiągnięciem. Motywacja pozytywna i negatywna nieco inaczej wpływa na każdego pracownika. Jedni wolą jeszcze przed rozpoczęciem działań zwizualizować ich wyniki. Innych do celu popycha wizja nieukończenia projektu na czas i przykrych konsekwencji z tym związanych.

4. Walcz z prokrastynacją

Christopher Parker powiedział kiedyś, że „prokrastynacja jest jak karta kredytowa. To świetna zabawa, dopóki nie dostaniesz rachunku”. Odkładanie zadań na później jest klasycznym działaniem wywoływanym przez brak motywacji. Jak możesz z tym walczyć? Przy planowaniu pracy to stosunkowo proste. Badania dowodzą, że najlepiej jest zaczynać dzień od najtrudniejszych zadań. Jeżeli zostawiasz je na koniec, nie tylko musisz im sprostać, kiedy jesteś zmęczony po całym dniu pracy. Podświadomie myślisz o nich podczas wykonywania innych zadań. W efekcie jesteś rozproszony przez kilka godzin i żadnego z zadań nie wykonujesz na 100%. Jeśli na koniec dnia zaplanujesz najprzyjemniejsze obowiązki, zauważysz większą motywację do ich realizacji. Telefony: 781-008-333, 780-186-765.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!