Kubki reklamowe – kt贸re rodzaje maj膮 pozytywny odbi贸r?

W艣r贸d najch臋tniej kupowanych gad偶et贸w reklamowych od wielu lat nieodmiennie kr贸luj膮 kubki. I cho膰 popularno艣膰 nie zawsze 艣wiadczy o jako艣ci, to jednak w tym przypadku wi臋kszo艣膰 ma racj臋 鈥 kubek jest nie tylko praktyczny, ale te偶 stosunkowo tani. Dobry projekt graficzny i pomys艂owo艣膰 mog膮 natomiast zrobi膰 z niego ma艂e arcydzie艂o. Jakiego typu kubki reklamowe najbardziej podobaj膮 si臋 klientom? Jaki wz贸r zam贸wi膰, aby mie膰 pewno艣膰, 偶e przem贸wi on do wyobra藕ni kontrahenta i zach臋ci do wsp贸艂pracy?

kubki reklamowe

Kolor 鈥 nie tylko na zewn膮trz

Jeszcze do niedawna obowi膮zywa艂 w艂a艣ciwie jeden spos贸b zdobienia kubk贸w reklamowych: logotyp na bia艂ym tle. Jednak w ci膮gu kilku ostatnich lat wiele si臋 zmieni艂o. Klienci domagaj膮 si臋 koloru. Testy A/B w ramach user experience wykazuj膮, 偶e barwa po prostu sprzedaje si臋 lepiej. Na szcz臋艣cie s膮 firmy poligraficzne, kt贸re traktuj膮 te wskazania bardzo powa偶nie. Kubki reklamowe od Ceramiki Reklamowej mo偶na zam贸wi膰 w dowolnym kolorze Panetone. Na dodatek barwieniu podlega zar贸wno zewn臋trzna, jak i wewn臋trzna strona naczynia, dzi臋ki czemu uzyskany efekt ko艅cowy jest jeszcze bardziej spektakularny.

Nietypowe wzory, nietypowe miejsca

Klienta mo偶na zaskoczy膰 nie tylko kolorem kubka, ale tak偶e wzorem, jaki si臋 na nim znajdzie. Logo nadal nale偶y do najbardziej typowych nadruk贸w, ale coraz cz臋艣ciej pos艂ugujemy si臋 tak偶e grafikami a nawet zdj臋ciami, kt贸re lepiej pasuj膮 do przekazu firmy czy do konkretnej kampanii marketingowej. Technologia daje wiele mo偶liwo艣ci r贸wnie偶 pod wzgl臋dem umiejscowienia wzoru 鈥 poza standardow膮 zewn臋trzn膮 stron膮 kubka, mo偶e to by膰 r贸wnie偶 wewn臋trzna kraw臋d藕, denko albo sp贸d naczynia.

Klasyka 鈥 dla wybranych bran偶

Czy to oznacza, 偶e bia艂e lub jednolicie ciemne kubki z minimalistycznym logotypem odesz艂y w niepami臋膰? Bynajmniej. Nadal s膮 one najlepiej odbierane, je艣li stanowi膮 reklam臋 pewnych bran偶 zwi膮zanych z wysokim presti偶em spo艂ecznym. Ze 艣wietnym skutkiem na klasyk臋 stawiaj膮 zatem m.in. przedstawiciele zawod贸w prawniczych, osoby zwi膮zane z ksi臋gowo艣ci膮, medycyn膮 i edukacj膮, firmy z bran偶y ekonomicznej czy deweloperskiej, a tak偶e instytucje publiczne.

Dynamiczny wz贸r nigdy si臋 nie nudzi

Po pewnym czasie wz贸r na kubku mo偶e si臋 po prostu znudzi膰. Aby unikn膮膰 takiej sytuacji, dobrze jest dostarczy膰 kontrahentowi odrobiny rozrywki. Idealnie nadaje si臋 do tego technologia Magic Mug. Na wz贸r podstawowy nanoszona jest warstwa farby termicznej, kt贸ra pod wp艂ywem wlewania gor膮cej cieczy robi si臋 chwilowo transparentna. Mo偶na pod ni膮 ukry膰 zajmuj膮ce ca艂膮 powierzchni臋 kubka zdj臋cie, ale te偶 punktow膮, mniejsz膮 grafik臋, o 艣ci艣le wyznaczonym obrysie.

Grawer 鈥 nie gorszy od grafiki

Wybieraj膮c wz贸r na kubek reklamowy, najcz臋艣ciej mamy na my艣li nadruk 鈥 a przecie偶 to nie jedyna forma znakowania ceramiki. R贸wnie dobrze sprawdza si臋 piaskowanie 鈥 czyli forma bardzo precyzyjnego graweru. Grafika czy napis zostaj膮 po prostu wydrapane w powierzchni kubka, dzi臋ki czemu staj膮 si臋 w艂a艣ciwie niezniszczalne. To r贸wnie偶 okazja do eksperymentu z kolorem 鈥 mo偶na wypiaskowa膰 wz贸r na kolorowym kubku albo odwrotnie 鈥 wybarwi膰 wy艂膮cznie grafik臋. Grawerowanie laserowe jest natomiast dost臋pne na powierzchniach szklanych, metalowych i silikonowych 鈥 a zatem np. na kubkach termicznych.

Efekty dodatkowe 鈥 po偶egnaj nud臋!

Firmy poszukuj膮ce naprawd臋 unikatowych rozwi膮za艅, mog膮 skorzysta膰 z dodatkowych efekt贸w, dost臋pnych w po艂膮czeniu z niekt贸rymi opcjami logowania. Do szczeg贸lnie ciekawych nale偶膮 technologie zmieniaj膮ce faktur臋 kubka 鈥 nadaj膮ce mu efekt b艂yszcz膮cy lub matowy, upodabniaj膮ce go do lustra albo do metalu. Doskonale sprawdzaj膮 si臋 one w po艂膮czeniu z unikatowymi kolorami, za艣 na bia艂ych naczyniach mog膮 stanowi膰 minimalistyczny ale bardzo efektowny akcent.

Personalizacja zawsze mile widziana

Dla kluczowych klient贸w warto postara膰 si臋 jeszcze bardziej, zamawiaj膮c kubek w pe艂ni personalizowany 鈥 np. zdobiony kryszta艂kami, r臋cznie malowany albo ze specjalnie zaprojektowan膮 grafik膮 (np. na rocznic臋 wsp贸艂pracy). Trzeba tylko sprawdzi膰, czy w wybranej metodzie znakowania dost臋pna jest opcja zamawiania od jednej sztuki.

Kubki i inne gad偶ety reklamowe nie powinny by膰 zamawiane w oderwaniu od polityki marketingowej i sprzeda偶owej firmy. Poszczeg贸lne grupy docelowe wymagaj膮 r贸偶nego typu komunikacji 鈥 to, co spodoba si臋 60-letniemu wsp贸lnikowi kancelarii notarialnej, niekoniecznie przem贸wi do jego 20-letniej wnuczki, studentki ASP. Za ka偶dym razem warto wi臋c najpierw odpowiedzie膰 sobie na pytanie, do kogo dany gad偶et trafi i jaki przekaz ma on komunikowa膰? Zaprojektowanie kubka b臋dzie w贸wczas o wiele 艂atwiejsze a jego efekty 鈥 znacznie lepsze.