Elegancki papier firmowy to ważny, choć niedoceniany element spójnej komunikacji wizerunkowej. Wśród wielu firm wciąż panuje przekonanie, że prestiżowa papeteria to domena wyłącznie kancelarii prawniczych czy domów maklerskich, zupełnie zbędna pomniejszym przedsiębiorstwom handlowo usługowym. Odpowiednio dobrany wzór papieru firmowego przyniesie Twojej firmie wiele korzyści. O jakich elementach należy pamiętać przy zleceniu nowego projektu?
Dlaczego warto zainwestować w papier firmowy?
Siła wizerunku Twojej marki tkwi w szczegółach. Im więcej materiałów promocyjnych zostanie objętych spójną linią wizualną, tym lepiej zapadnie ona w pamięć potencjalnych Klientów. Papier firmowy nie stanowi wyjątku. Zaprojektowanie szablonu, który będzie korespondował ze stroną internetową i wizytówkami, stanowi ważny element budowania relacji z odbiorcą. To właśnie tego typu detale przesądzają o rozpoznawalności marki.
Co powinien zawierać nowoczesny wzór papieru firmowego? Elementy na nim umieszczone powinny pokrywać się z informacjami, ulokowanymi na wizytówkach czy firmowej pieczęci. Wśród najczęściej umieszczanych danych należy podkreślić przede wszystkim nazwę oraz logo przedsiębiorstwa, adres siedziby i strony internetowej, numer telefonu oraz adres e-mail. Należy pamiętać również o zachowaniu spójnej kolorystyki i czcionki względem pozostałych materiałów promocyjnych.
Warto podkreślić, że wymienione powyżej elementy firmowej papeterii można stosować w sposób dowolny, zgodny z przyjętą koncepcją designerską. Jakie aspekty firmowej „księgi wizerunkowej” są najczęściej eksponowane?
Logo
Firmowe logo to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów papieru firmowego, który można umieścić nie tylko w nagłówku bądź stopce szablonu. Wiele przedsiębiorstw chętnie eksperymentuje z osadzeniem logotypu w centralnym punkcie strony, delikatnie go rozjaśniając, dzięki czemu nie przenika się z tekstem.
Marginesy
Choć klasyczny wzór papieru firmowego cechuje się minimalistyczną formą, przedsiębiorstwa z branży kreatywnej oraz e-commerce coraz chętniej sięgają po projekty z zagospodarowanymi marginesami i pustymi przestrzeniami. Wśród najczęściej eksponowanych motywów warto wymienić motyw graficzny strony internetowej lub ilustracje, nawiązujące do charakteru działalności firmy.
Hasło przewodnie
Charakterystyczne slogany reklamowe są jednym z najbardziej zapadających w pamięć elementów reklamy – w końcu kto z nas nie kojarzy charakterystycznych haseł, takich jak „Codziennie niskie ceny” sieci Biedronka czy „Chce się Ż” marki Żywiec? Jeśli Twoje przedsiębiorstwo pragnie rozpropagować firmowy slogan, warto umieścić go w widocznym miejscu arkusza.
Pragniesz zamówić elegancki papier firmowy?
Wzory firmowej papeterii mogą stanowić nie lada wyzwanie, które warto zlecić doświadczonym specjalistom. Graficy firmy Stempleks pomogą Ci osiągnąć błyskawicznie i tanio osiągnąć zamierzony efekt. Już dziś odwiedź naszą stronę internetową, zapoznaj się z naszą ofertą i prześlij naszym specjalistom niezbędne wytyczne. Zamów nowoczesny papier firmowy od Stempleks i wprowadź spójną komunikację wizerunkową w swoim przedsiębiorstwie.