cart TWÓJ KOSZYK 0

Jak projektować plakaty na zamówienie? Praktyczne wskazówki

Plakaty są niezastąpione jeśli chcesz zareklamować swój produkt, usługę lub wydarzenie. Są wykorzystywane nie tylko w celach promocyjnych, ale także informacyjnych i dekoracyjnych. Potencjał takiej formy wizualnej jest naprawdę duży. Stworzenie atrakcyjnego plakatu nie jest jednak rzeczą banalną. Jak projektować plakaty na zamówienie, by mieć pewność, że dobrze będą spełniać swoją funkcję?

 

plakat na zamówienie

Plakaty na zamówienie do dekoracji wnętrz

Jeśli zależy Ci na zaprojektowaniu plakatów dekoracyjnych, weź pod uwagę rodzaj pomieszczenia, w którym mają wisieć. W pokojach młodszych dzieci sprawdzą się plakaty przedstawiające ulubione zwierzęta, widoki albo postacie z bajek. Powinny mieć żywe, nasycone kolory – maluchom często podobają się takie barwy. Z kolei w salonach i pokojach gościnnych dobrze wyglądają projekty prezentujące dzieła znanych artystów.

Warto przemyśleć również wykorzystanie plakatów z motywującymi, inspirującymi cytatami. Najlepiej jeśli są napisane przy użyciu oryginalnych krojów pism. Taki sposób dekoracji przestrzeni jest dość popularny i kojarzy się z nowoczesnością. Plakaty na zamówienie przeznaczone do użytku domowego stosunkowo najłatwiej zaprojektować. Czasem wystarczy sięgnąć po oryginalne zdjęcie, niekiedy trzeba też je lekko obrobić i można cieszyć się ładnym, estetycznym plakatem, który będzie nadawał wnętrzu niezwykłego charakteru.

Projektowanie plakatów dla celów komercyjnych

Nieco inaczej wygląda tworzenie projektów, które mają trafić na firmowe plakaty na zamówienie. Tego rodzaju grafika może posłużyć między innymi do celów informacyjnych, ale jednocześnie powinna też być związana z promocją. Drukowanie plakatów reklamowych odznacza się określonymi cechami, na które grafik musi zwrócić szczególną uwagę.

Plakaty na zamówienie powinny być za każdym razem unikatowe i oryginalne. Choć w branży marketingowej trudno o niepowtarzalność, należy postarać się, aby nie powielać utartych schematów i stworzyć coś nowego. Warto poświęcić dłuższą chwilę na przemyślenie całościowej koncepcji. Najpierw określ, jakie informacje koniecznie musisz zamieścić. Następnie zastanów się nad wyborem hasła reklamowego – najlepiej wymyśl kilka wersji bazując na korzyściach, które wiążą się z wybraniem Twojej oferty.

Nie można też zapomnieć o odpowiedniej kolorystyce – paleta barw musi być zgodna z tą, z której korzysta Twoja firma. Najlepiej nie stosować wielu kolorów – wystarczą 3 lub 4. Pamiętaj też, by nie umieszczać na plakacie zbyt wielu elementów. Inaczej całość może sprawiać wrażenie zbyt chaotycznej. Możesz na przykład posłużyć się symboliką albo wykorzystać obrazy, które budzą pozytywne skojarzenia, związane z Twoją branżą. Minimalizm jest nie tylko modny, ale też praktyczny. Dzięki niemu plakat będzie bardziej czytelny i na dodatek wywoła w odbiorcach zaciekawienie.

Wbrew pozorom stworzenie innowacyjnego projektu nie jest zadaniem trudnym. Wymaga jednak czasu – należy dokładnie zastanowić się nad swoimi potrzebami i na tej podstawie stworzyć projekt. Należy przy tym także pamiętać, że estetyka jest równie ważna, co treść.