cart TWÓJ KOSZYK 0
ulotka

Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana ulotka – wymiary, rodzaj papieru, uszlachetnienia

Mimo szybkiego rozwoju reklamy internetowej, media drukowane nadal cieszą się ogromną popularnością. Jak pokazują badania DMS (Direct Marketing Association), niemal 80% badanych zachowuje ulotki, zwłaszcza jeśli znajduje się na nich jakiś kod promocyjny bądź rabat. Aby twoja ulotka nie zginęła w gąszczu innych materiałów reklamowych, które każdego dnia trafiają do skrzynek pocztowych twoich potencjalnych klientów, musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach.

Wymiary ulotek, czyli jak dobrać wielkość materiałów reklamowych?

Wielkość ulotki dobierana jest indywidualnie w zależności od ilości treści, grafik oraz tego, do kogo taki druk ma trafić. Jeśli twoimi odbiorcami mają być osoby starsze, warto zainwestować w większy rozmiar papieru, tak aby wszystkie informacje były czytelne. Zbyt mała ulotka może zostać niezauważona, natomiast duża jest niepraktyczna i prawdopodobnie szybko wyląduje w koszu na śmieci.

Ulotka – wymiary. Standardowe wielkości druków reklamowych

Ulotki najczęściej drukowane są na formacie A, czasami zdarzają się także takie w formacie B, jednak cieszą się one znacznie mniejszą popularnością. Formaty te mają także zastosowanie przy ulotkach składanych:

  • A7 – najmniejsza możliwa ulotka dostępna na rynku – 74×105 mm
  • A6 – jeden z najpopularniejszych formatów – 105×148 mm
  • A5 – także bardzo chętnie wybierany przez klientów rozmiar – 148×210 mm
  • A4 – rzadziej wybierany format ulotki, świetnie sprawdza przy dużej ilości treści – 210×297 mm
ulotka

Ulotka reklamowa – gramatura papieru oraz uszlachetnienia

Przy druku ulotek reklamowych ważny jest nie tylko ich rozmiar, ale także grubość oraz rodzaj papieru. Na rynku znaczącą większość stanowią ulotki drukowane na podkładzie o gramaturze 130-150 gram. Jednak jeśli zależy Ci na zwiększonej trwałości i chcesz nadać broszurze bardziej profesjonalnego i eleganckiego charakteru, warto sięgnąć po matową kredę 200-250 gram. Taki papier doskonale sprawdzi się przy druku różnego rodzaju zaproszeń np. na bezpłatne badania. Można go też wykorzystać do stworzenia ulotek, które mają służyć jako karty rabatowe lub druków reklamujących ekskluzywne usługi bądź towar (salon medycyny estetycznej, butiki z oryginalną odzieżą itp.). Dodatkowo istnieje opcja uszlachetnienia ulotek różnymi rodzajami folii, takimi jak: soft skin, UV 3D – lakier wybiórczy lub złocenie czy srebrzenie wybranych elementów. Dzięki temu twoja ulotka będzie naprawdę wyjątkowa.

Jeśli jesteś zainteresowany wydrukiem ulotek, broszur czy wizytówek, zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą naszej firmy!