Niewielkie naklejki reklamowe to coraz popularniejszy dodatek do zamówień przez internet. Na stworzenie wlepek z indywidualnym markowym wzorem decydują się przede wszystkim marki, które kierują swoją ofertę do młodszej części klientów. Co powinien uwzględniać projekt takiej naklejki? Dlaczego warto postawić na tę formę promocji?
Dlaczego naklejki reklamowe zyskują na popularności?
Zastanawiając się nad doborem odpowiednich materiałów promocyjnych, należy zastanowić się, w jaki sposób będą one korespondować z naszą ofertą oraz grupą docelową klientów. Analizy marketingowe wykazały szereg ciekawych informacji na temat klientów w najmłodszych grupach konsumentów, czyli tzw. millenialsów oraz pokolenia Z. Według przeprowadzonych badań ankietowych, przedstawiciele tych grup częściej czują związani się z daną marką, jeśli reprezentuje ona zbliżone do nich wartości i odzwierciedla preferowany przez nich styl życia.
Czy Twoja firma posiada charakterystyczne wyróżniki, z którymi identyfikują się Twoi klienci? Co sprawia, że konsumenci mogą chcieć utożsamiać się z oferowanymi przez Ciebie produktami? Jedną z możliwych odpowiedzi na to pytanie jest działanie w określonej niszy – dystrybucja produktów dla hobbystów czy działalność poza obrębem firmy (np. regularne wsparcie danej organizacji charytatywnej). Klienci, których przekonasz do siebie firmowymi wartościami, z pewnością pomogą Ci w działaniach promocyjnych.
Jak wykorzystuje się naklejki reklamowe w praktyce?
Niewielkie i niepozorne naklejki reklamowe mogą okazać się niezwykle skutecznymi gadżetami promocyjnymi. Najmłodsi klienci chętnie umieszczają najciekawsze „wlepki” np. na laptopach. Miejsc na przytwierdzenie naklejki jest oczywiście znacznie więcej – gratisy ze sklepów muzycznych często trafiają na gitary czy futerały, a te ze sklepów skateboardowych błyskawicznie ozdabiają dolną część deskorolek.
Nie należy bagatelizować również skuteczności wlepek w przeznaczonych do tego miejscach publicznych. Na naklejki reklamowe najłatwiej natrafić w pubach i kawiarniach, gdzie nierzadko stanowią stały element wystroju wnętrza.
Jak projektować naklejki reklamowe?
Najważniejszym kryterium atrakcyjnych wlepek jest estetyka projektu. Naklejki reklamowe powinny odzwierciedlać aurę marki i zachęcać klientów do umieszczenia ich w widocznym miejscu. Choć wielu przedsiębiorców rozważa koncepcję, aby uczynić z logotypu firmy centralny element naklejki, powinien on stanowić zaledwie nieznaczny detal. Podstawową cechą naklejki na zamówienie powinien być jej zapadający w pamięć koncept. Chcesz włączyć naklejki reklamowe do listy oferowanych przez siebie upominków? Skontaktuj się z naszymi specjalistami – w ofercie Stempleks znajdziesz kompleksowy wydruk naklejek o zróżnicowanych kształtach i z niezbędnymi uszlachetnieniami, takimi jak błyszcząca lub matowa folia. Wybierz interesujący Cię pakiet ilościowy i przekonaj się, że naklejki reklamowe to ciekawa alternatywa względem tradycyjnych materiałów promocyjnych.