Co powinna zawierać pieczątka radcy prawnego?

Książki, kalendarz i pióro leżą na biurku, stole

Co powinna zawierać pieczątka radcy prawnego?

Wiele osób uważa, że w świetle postępującej cyfryzacji tradycyjne pieczątki tracą na znaczeniu. Nic bardziej mylnego. Pomimo faktu, że coraz więcej spraw urzędowych można dopełnić bez ostemplowania dokumentu (przesyłając go formie on-line bądź korzystając z podpisu kwalifikowanego), pieczątki wciąż stanowią jeden z najchętniej uznawanych dowodów autentyczności pisma. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się zawodowi radcy prawnego i doradzimy w jakie rodzaje stempli powinien zaopatrzyć się on w pierwszej kolejności.

Zakres obowiązków i pieczątka – radca prawny w praktyce

Zawód radcy prawnego jest relatywnie młody – przedstawiciele tej branży zaczęli działać w latach 60. ubiegłego stulecia, świadcząc usługi prawne dla banków i spółek skarbu państwa. Obecnie jest to osoba, która po ukończeniu studiów magisterskich na kierunku prawa i obronie dyplomu zdecydowała się na aplikację radcowską. Po jej ukończeniu (i uzyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu) radca może udzielać porad, konsultacji i opinii prawnych, stanowić zastępstwo prawne i procesowe czy występować w charakterze pełnomocnika bądź obrońcy.

Podstawą wykonywania zawodu radcy prawnego jest ustawa o radcach prawnych z 6 lipca 1982 r. (Dz.U. Nr 19, poz. 145 z późn. zm.). Warto podkreślić, że w świetle przeprowadzonej w lipcu 2015 roku zmiany prawa, radcowie i adwokaci legitymują się identycznymi uprawnieniami, niezbędnymi do wykonywania swoich zawodów. W praktyce oznacza to, że obie powyższe grupy różnią się przede wszystkim nazwą i przynależnością do odmiennych samorządów zawodowych.

Pieczątka radcy prawnego – trzy modele, w które warto zainwestować

Istnieje wiele rodzajów stempli, które wydatnie ułatwiają codzienną pracę radcy. Poruszając temat sprawnej organizacji tego typu działalności, nie sposób nie wspomnieć o zakresie obowiązków sekretariatu. Pracownicy tego działu nierzadko korzystają z szeregu pieczątek dodatkowych, takich jak datowniki czy pieczątki z tabelami. Poniżej znajdują się trzy najbardziej fundamentalne pieczątki radcy prawnego, które każdy z nich powinien mieć w swojej szufladzie.

Pieczątka za zgodność z oryginałem

Radca prawny operuje w swojej pracy na niezliczonej ilości dokumentów. W sytuacji, w której prowadzone sprawy wymagają od niego przygotowania kopii dokumentacji, warto nabyć niezbędny stempel, jakim jest pieczątka za zgodność z oryginałem. Radca prawny może za jej pomocą uwiarygodnić wykonaną kopię i włączyć ją w akta danej sprawy.

Pieczątka imienna

Imienna pieczątka radcy prawnego może zawierać nie tylko jego personalia, lecz również indywidualny numer uprawnienia do wykonywania zawodu. Tak zaprojektowany stempel już na pierwszy rzut oka świadczy o profesjonalizmie danego specjalisty.

Pieczątka firmowa

Niezbędny atrybut każdego przedsiębiorcy, niezależnie od wielkości firmy czy sektora, w którym działa. Pieczątki firmowe wykorzystuje się przy sygnowaniu umów, pism wewnętrznych czy informacji do ogółu pracowników, dzięki czemu stanowią podstawowy stempel każdej organizacji.

Potrzebujesz fachowej porady? Skontaktuj się z naszymi specjalistami

Nie jesteś pewien, która model w naszej ofercie najlepiej sprawdzi się jako pieczątka radcy prawnego? Wymogi, które stawiasz względem zamawianych akcesoriów, są naprawdę wysokie? Wyślij wiadomość do doradców naszej firmy – dysponujemy wieloma modelami pieczątek wiodących producentów, dzięki czemu bez trudu dobierzesz wariant, który będzie spełniał wszystkie Twoje oczekiwania.

278