Co miesiąc w Polsce powstaje ponad 30 tysięcy nowych firm. Wiele z nich upadnie, część odniesie sukces. Jak zwrócić na siebie uwagę w gąszczu kolejnych, podobnych do siebie działalności? Niektórzy twierdzą, że dobry produkt obroni się sam. Zawsze jednak warto mu pomóc: stworzyć chwytliwą nazwę firmy, wyróżniającą się identyfikację, oryginalną stronę internetową. Dobrze też działać offline – dbać o przejrzyste ulotki i profesjonalne akcydensy. Dzisiaj przyjrzymy się elementowi, który pomoże Ci się wyróżnić. Są to wizytówki offsetowe z tłoczeniem.
Wizytówki offsetowe z tłoczeniem – kiedy je wykorzystać?
Wizytówki drukowane offsetowo z reguły polecane są wtedy, gdy klientowi zależy na większym nakładzie w zamówieniu. Przy mniejszych nakładach (do 1000 sztuk) lepiej sprawdza się metoda cyfrowa. Jakość wizytówek nie ulega znacznemu zmniejszeniu, można za to zyskać na czasie wykonania zamówienia, jak i na cenie.
Druk offsetowy wiąże się z koniecznością przygotowania form drukowych, które tworzy się tylko raz – dla jednego zamówienia. Jednak przy większych nakładach warto wybrać wizytówki offsetowe: z tłoczeniem lub bez. Charakteryzują się niezwykłą jakością, wyraźnym obrazem i widocznością nawet bardzo drobnych elementów.
Co to jest tłoczenie i kiedy się sprawdza
Wizytówki offsetowe z tłoczeniem wykonuje się z wykorzystaniem tzw. suchego tłoku. Tłoczenie jest formą uszlachetnienia druku, która nadaje powierzchni wyjątkowego charakteru. Uwypuklenie jest tworzone przy pomocy indywidualnie przeznaczonej do tego matrycy, a zaakcentowany element jest wyczuwalny w dotyku i lepiej widoczny.
Najciekawsze efekty osiąga się wykonując wizytówki offsetowe z tłoczeniem w połączeniu z lakierem UV. Lakier nada wytłoczonemu elementowi dodatkową teksturę i dodatkowo wyróżni go na tle całej wizytówki. To też sposób na delikatne zaakcentowanie logo na prostym, minimalistycznym bilecie wizytowym.
Jak uzyskać najlepszy efekt na tłoczonych wizytówkach?
Przy projektowaniu tłoczonej wizytówki musisz wziąć pod uwagę kilka zasad, aby wyróżnione elementy były czytelne, a cała wizytówka – estetyczna. Z reguły najlepsze efekty osiąga się tłocząc większe fragmenty, np. logo. Wytłoczony drobny druk może nie być zauważalny.
Wizytówki offsetowe z tłoczeniem wyglądają najbardziej efektownie wtedy, gdy są oparte na prostym projekcie. Wtedy zastosowanie tłoczenia nadaje wizytówce trójwymiarowości i przyciąga wzrok do wybranych elementów. Bilety o bardziej skomplikowanym designie, do których dodasz wypukłe elementy, mogą wyglądać chaotycznie, a samo tłoczenie nie będzie wystarczająco dobrze widoczne.
Warto też pamiętać o prostej zasadzie, szczególnie przy dwustronnych wizytówkach. Tam, gdzie z jednej strony powstaje wypukły element, z drugiej powstaje wklęsły fragment. Należy przewidzieć to już na etapie projektowania wizytówki.