loader

5 niezbędnych umiejętności każdego pracownika biurowego

zespół ludzi, pracowników

5 niezbędnych umiejętności każdego pracownika biurowego

Praca biurowa to pojęcie nadzwyczaj szerokie. Sekretarka, recepcjonistka, asystent, urzędnik czy nawet księgowy – oni wszyscy nazywani są pracownikami biurowymi. W związku z tak dużą rozbieżnością profesji, zakres obowiązków każdego z nich jest zupełnie inny. Jednak są pewne cechy i umiejętności, które każdy przedstawiciel wymienionych wcześniej zawodów powinien posiadać. Chcesz dowiedzieć się jakie?

1. Obsługa urządzeń biurowych typu fax, komputer czy kserokopiarka

Jest to jedna z podstawowych kwalifikacji, jakie musi posiadać osoba ubiegająca się o pracę w biurze. Bez względu na wykonywany zawód raz na jakiś czas trzeba wykonać kopię dokumentów, wydrukować kwestionariusze czy odebrać lub nadać fax.  Bardzo ważna jest także umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych, które mają za zadanie ułatwić pracę np. Word, Excel, program do wystawiania faktur lub obsługi magazynu.

2. Dokładność i sumienność

Osoby pracujące na stanowiskach biurowych muszą być niezwykle skrupulatne, jeśli chodzi o wykonywanie powierzonych im zadań. Nierzadko są one odpowiedzialne za wiele rzeczy jednocześnie – organizację konferencji, wysyłkę paczek, wprowadzanie faktur itp. Jeśli będą nieuważne, popełnione przez nie błędy mogą się odbić na działaniu całego przedsiębiorstwa. Źle wprowadzone do obiegu firmy dokumenty mogą wygenerować wiele problemów np. nieterminowe spłaty oraz karne odsetki.

3. Wysoka kultura osobista

Bez względu na to, czy pracownik biurowy ma bezpośredni kontakt z klientem, czy nie, musi odpowiednio się zachowywać. Ma to wpływ zarówno na wizerunek całej firmy, jak i na komfort pracy innych osób przebywających w biurze. Jest to wyjątkowo ważne zwłaszcza w stresujących sytuacjach, gdy ciężko zapanować nad emocjami.

4. Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych

Dotyczy to zarówno nieporozumień wewnątrz firmy, pomiędzy pracownikami, jak i na linii pracownicy – klienci. Racjonalne podejście, logiczna i kulturalna argumentacja, a także umiejętność wypracowania kompromisu nawet w wysoce stresujących momentach są w pracy biurowej bardzo ważne.

uścisk dłoni, zgoda, porozumienie

5. Znajomość języków obcych

Zarówno w urzędzie, jak i w biurze rachunkowym może zjawić się petent, który nie mówi po polsku. Niezbędnym minimum w pracy biurowej jest znajomość języka angielskiego lub/i niemieckiego na poziomie komunikatywnym. Do naszego kraju przyjeżdża wiele osób z zagranicy, które często chcą skorzystać z usług jakiejś firmy, czy zasięgnąć porady w urzędzie.

Do innych cech, które powinny posiadać osoby wykonujące pracę biurową, zalicza się także komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia, świetną organizację czasu pracy oraz umiejętność działania zarówno w pojedynkę, jak i w zespole.

Jak widać praca w biurze jest niezwykle wymagająca i odpowiedzialna, co więcej wymaga ciągłego poszerzania swoich kompetencji. To doskonały wybór ścieżki kariery dla osób ambitnych i ceniących sobie rozwój osobisty.

Zadzwoń teraz